dnes je 21.11.2024

MMR připravuje další programy Živel pro zasažené obce

17.10.2024, Zdroj: Ministerstvo pro místní rozvoj

Ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představil na vládě dotační program Živel 4, ze kterého budou moci obce pořizovat přechodné ubytování.

Spolupráce školy a OSPOD - Záškoláctví, vzor hlášení neomluvené absence žákaGarance

12.10.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Jedním z úkolů školy je práce se záškoláctvím žáků. V rámci prevence, řešení a zavádění opatření je nezbytná úzká spolupráce s:

Vláda odsouhlasila změny ve financování regionálních škol

4.10.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Novelu školského zákona, která upravuje systém financování regionálních škol a umožňuje zohlednit práci škol, které vzdělávají děti ve specifických podmínkách, schválila vláda.

Spolupráce školy a orgánu sociálně-právní ochrany dětíGarance

16.9.2024, Mgr. Marika Kropíková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Spolupráce mezi školami a orgány sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) je klíčová a žádoucí. V praxi však obě strany často narážejí na nedorozumění, která pramení z mylných nebo zavádějících představ o tom, co mohou jednotliví účastníci udělat a jak…

Plnění povinné školní docházky v zahraničí, v zahraniční škole na území České republiky nebo v evropské školeGarance

13.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění (dále jen školský zákon), vymezuje v § 36 a následujících podmínky plnění povinné školní docházky. Školní docházka je povinná po dobu devíti…

Přijímání cizinců do MŠ, ZŠ, SŠ a ZUŠGarance

11.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Přístup cizinců ke vzdělávání a školským službám je legislativně vymezen v § 20 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších změn a dodatků. Smyslem zákona je naplnit právo…

Žádost o stanovení jiného způsobu plnění povinné školní docházkyGarance

11.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

podle § 40 písm. b) a § 42 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších…

Žádost o povolení plnění povinné školní docházky způsobem individuálního vzděláváníGarance

10.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Popis prostorového a materiálně technického zabezpečen vzdělávání a podmínek ochrany zdraví individuálně vzdělávaného žáka;

Jiný způsob plnění povinné školní docházkyGarance

9.9.2024, PaedDr. František Havelka, PhD., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Plnění povinné školní docházky upravuje třetí část zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších…

Kalendář ředitele mateřské školy pro školní rok 2024/25Garance

6.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., Zdroj: Verlag Dashöfer

Období školního vyučování a období prázdnin stanovuje zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podrobnosti k organizaci školního roku, druhy, délku a termíny…

Kalendář ředitele základní školy pro školní rok 2024/25Garance

6.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., Zdroj: Verlag Dashöfer

Období školního vyučování a období prázdnin stanovuje zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podrobnosti k organizaci školního roku, druhy, délku a termíny…

Směrnice o vedení dokumentace školGarance

2.9.2024, PaedDr. František Havelka, Ph.D., JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Směrnice ředitele školy se vydává na základě § 28 odst. 6 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a…

Co čeká školy v novém školním roce?

2.9.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Podle odhadů MŠMT by mělo ve školním roce 2024/25 na základní školy docházet přibližně 998 tisíc žáků, z toho 579 tisíc na 1. stupeň a 419 tisíc na 2. stupeň. Do 1. ročníků základních škol by mělo nastoupit necelých 118 tisíc nových žáků. Celkově by na…

ČŠI a kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání ve školním roce 2024/2025Garance

1.9.2024, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pro základní školy bude v následujícím školním roce společným jmenovatelem „otevřenost a alternativa”. Česká školní inspekce se dlouhodobě zaměřuje na otevřenou komunikaci škol vůči vnějším partnerům, přístup k alternativním metodám a formám výuky a jejich…

ČŠI a priority v základním vzdělávání ve školním roce 2024/2025Garance

1.9.2024, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Česká školní inspekce tradičně vydala klíčové dokumenty definující její směřování, priority a úkoly, tentokrát pro školní rok 2024/2025. Obvykle se v prioritách promítají výsledky předchozího školního roku a samozřejmě také…

Novinky pro školní rok 2024/2025Garance

27.8.2024, JUDr. Hana Poláková, Zdroj: Verlag Dashöfer

MŠMT opět podpoří kurzy českého jazyka pro ukrajinské studenty

23.8.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představuje druhý ročník programu na podporu jazykového vzdělávání pro ukrajinské migranty v České republice, jehož cílem je usnadnit jejich integraci a přístup ke studiu na českých vysokých…

Česká školní inspekce a předškolní vzdělávání ve školním roce 2024/2025Garance

8.8.2024, Mgr. Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Česká školní inspekce tradičně vydala klíčové dokumenty definující její směřování, priority a úkoly, tentokrát pro školní rok 2024/2025. Obvykle se v prioritách promítají výsledky předchozího školního roku a samozřejmě také…

Náplň práce asistenta pedagoga u žáka s tělesným postiženímGarance

30.6.2024, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Smlouva o podmínkách poskytování osobní asistence ve školeGarance

1.6.2024, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Pracovní smlouva - asistent pedagoga (VZOR)Garance

1.6.2024, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Smlouva o poskytnutí osobní asistenceGarance

1.6.2024, Mgr. Martin Kaplán, Zdroj: Verlag Dashöfer

Letošní přijímací řízení na střední školy přineslo jasný přehled o prioritách deváťáků, největší zájem měli o gymnázia, IT obory nebo obchodní akademie

28.5.2024, Zdroj: Krajský úřad Středočeského kraje

Na střední školy ve Středočeském kraji bylo během letošního přijímacího řízení do denního studia podáno 12 081 přihlášek s nejvyšší prioritou. Nejvíce přihlášek podle první priority bylo v oboru Gymnázium, Informační technologie, Obchodní akademie, Předškolní…

MMR podpořilo skoro 400 školek. Víc míst pro předškoláky vznikne i v novém programovém období

13.5.2024, Zdroj: Evropský fond pro regionální rozvoj

Posílení kapacit podporuje MMR i v novém programovém období. Na předškolní vzdělávání vyčlenil zhruba 4,3 miliardy korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). Přispějí například ke zlepšení podmínek, jako je úprava hygienického zázemí, venkovních…

Zapojení regionálního školství do programu ERASMUS+ je nyní snadnější

18.4.2024, Zdroj: Krajský úřad Moravskoslezského kraje

Nová role krajů jakožto koordinátorů projektů Erasmus+ zajišťuje větší podporu kvality a inovací ve vzdělávacích institucích na regionální úrovni. První výsledky lze vidět na příkladech Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje, které jako první získaly…

Jak poznat nadané dítě a jak s ním dále pracovat? ZŠ Konečná Karlovy Vary spojí nově síly s Karlovarskou agenturou rozvoje podnikání

9.4.2024, Zdroj: Krajský úřad Karlovarského kraje

Školy se často zaměřují na děti, které probírané učivo nezvládají. Organizují doučování nebo dávají doplňkové domácí úkoly. Ale co děti, které jsou naopak “napřed”, kterým to “pálí” víc a ve škole se prakticky nudí nebo “stojí na…

Školám by prospěla spolupráce s kvalifikovanými trenéry z klubů, ČUS nabídne ministerstvu školství součinnost

28.3.2024, Zdroj: Česká unie sportu

Ministerstvo školství plánuje zvýšit tělesnou aktivitu dětí a mládeže ve školách tím, že zlepší kvalitu hodin tělesné výchovy, podpoří pohyb dětí v průběhu celého dne, nabídne více volnočasových kroužků a zkvalitní stav školních sportovišť. Uvádí to plán…

Umělá inteligence (AI) ve výuce cizích jazyků

25.3.2024, Zdroj: Pedagogická fakulta UK

Dovolujeme si vás pozvat na 47. CELOSTÁTNÍ SEMINÁŘ K TEORETICKÝM ZÁKLADŮM DIDAKTIKY CIZÍCH JAZYKŮ na téma UMĚLÁ INTELIGENCE (AI) VE VÝUCE CIZÍCH JAZYKŮ

I-KAP II rozšířil na školách v kraji inovativní výuku i moderní vybavení

21.3.2024, Zdroj: Krajský úřad Kraje Vysočina

„Projekt se zaměřoval především na podporu škol při vytváření aktivizačního učebního klimatu nezbytného pro rozvoj gramotností a klíčových kompetencí žáků druhého stupně základních a také středních škol. Hlavním přínosem byla možnost pořízení moderních…

Rizikové chování: S čím experimentují české děti?

21.3.2024, Zdroj: Vláda ČR

Výzkumný tým studie HBSC Univerzity Palackého v Olomouci dnes ve spolupráci s Úřadem vlády České republiky představil výsledky české části mezinárodní studie zaměřené na rizikové chování dětí ve věku 11–15…

Otevřený dopis Asociace speciálních pedagogů ministru školství Bekovi

15.3.2024, Zdroj: České noviny

Speciální pedagogové vyjádřili nesouhlas s návrhem MŠMT sloučit některá zařízení ústavní a ochranné výchovy v otevřeném dopisu Asociace speciálních pedagogů ministru školství Bekovi.

Hodnocení Strategie 2030+: Zlepšila se péče ve školkách i vybavení škol

15.3.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

V  mateřských školách se daří snižovat počet dětí ve třídách, školky zároveň navyšují kapacity. Výrazně se zlepšilo vybavení škol technikou. Školy také zaměstnávají více školních psychologů a speciálních pedagogů. To jsou hlavní závěry průběžné…

Jaderné elektrárny Temelín a Dukovany budou od dubna jezdit do českých škol. ČEZ spouští speciální vzdělávací program. Školy už se na „Setkání s energií“ mohou registrovat.

13.3.2024, Zdroj: Skupina ČEZ

Virtuální prohlídky jaderných elektráren Temelín a Dukovany, netradiční fyzikální pokusy, a především pak diskuze s odborníky na energetiku. Takové jsou hlavní body devadesátiminutového programu „Setkání s energií“, který ČEZ od dubna spouští pro…

Platforma Vzdělávání v datech nabízí přehledné vizualizace

13.3.2024, Zdroj: Česká školní inspekce

Již více než dva roky zpřístupňuje Česká školní inspekce prostřednictvím platformy www.vzdelavanivdatech.cz vybrané relevantní informace o vzdělávání v České republice vycházející z různých typů národních i mezinárodních hodnoticích aktivit a také ze souboru…

Hledáme nové Světové školy: Přidejte se mezi ně už příští školní rok!

11.3.2024, Zdroj: Člověk v tísni

Světová škola je dnes již dlouhodobě zavedeným a osvědčeným programem, který v České republice funguje od roku 2006.

Konference Mateřská škola jako dílna lidskosti

11.3.2024, Zdroj: Univerzita Hradec Králové

Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové pořádá ve dnech 25. a 26. dubna 2024 vědeckou konferenci Mateřská škola jako dílna lidskosti aneb předškolní vzdělávání v novém…

Praha podpoří nulté ročníky na středních školách pro ukrajinské studenty

4.3.2024, Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Děti ukrajinských uprchlíků mají díky podpoře hlavního města šanci na kvalitní vzdělání v Česku.

MŠMT připravilo řešení pro omezení odkladů školní docházky

29.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo variantní řešení, jejichž cílem je omezit vysoký počet odkladů povinné školní docházky. Usiluje tak o nápravu situace, kdy je Česká republika podle mezinárodních srovnání i dat České školní inspekce zemí…

MŠMT implementuje Dlouhodobý záměr vycházející z S2030+

28.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zahájilo z pokynu ministra Mikuláše Beka práce na další fázi implementace Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ prostřednictvím implementace příslušných opatření Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje…

Další opatření k rovnému přístupu romských žáků ke vzdělání

28.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Na MŠMT se dnes sešli zástupci působící v oblasti záležitostí romské menšiny, lidských práv a dalších institucí k představení aktuálního dění v souvislosti s výkonem rozsudku Evropského soudu pro lidská práva D.H. a ostatní proti ČR. Náměstek ministra školství…

MŠMT zjistí úroveň češtiny u žáků cizinců

26.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Českou školní inspekcí připravuje šetření jazykové připravenosti žáků – cizinců základních škol. Cílem je identifikovat žáky s nedostatečným jazykovým vybavením tak, aby bylo možné na ně lépe…

Limity počtu zaměstnanců v regionálním školství letos nebudou závazné

23.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Vláda na středečním jednání souhlasila s návrhem ministra školství, aby tzv. limity počtu zaměstnanců v krajském a obecním školství, které dosud školám stanovuje stát, nebyly v tomto roce závazné. Pro ředitele krajských a obecních škol to znamená, že…

Česká republika už dva roky pomáhá ukrajinským dětem

23.2.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Zítřejší dvouleté výročí vojenské invaze Ruska na Ukrajinu zároveň připomíná dva roky solidarity a podpory, kterou naše země ukrajinským uprchlíkům poskytla. Česká republika od té doby dokázala zapojit do svého vzdělávacího systému téměř 50 tisíc ukrajinských…

U mladých lidí znovu narostla podpora členství v EU a NATO. Ukázal to průzkum programu Jeden svět na školách

15.2.2024, Zdroj: Člověk v tísni

Vzdělávací program Jeden svět na školách (JSNS) společnosti Člověk v tísni zveřejnil výsledky průzkumu, kterým už po šesté zjišťoval názory a postoje středoškoláků. Realizovala jej agentura…

Nahrávám...
Nahrávám...