dnes je 31.3.2025

Input:

Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Julie H.)

8.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

15
Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Julie H.)

Mgr. Lenka Štefanová

Individuální vzdělávací plán

Jméno a příjmení žáka Julie H.
Datum narození
Bydliště
Škola
Ročník Školní rok 2018/2019
ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP
Kontaktní pracovník ŠPZ
Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka
Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne:
Zdůvodnění
Školní výkony jsou ovlivněny výraznými percepčními obtížemi, které se do písemného projevu mohou promítat např. vynecháváním a nepřesným přiřazováním diakritických znamének, vynecháváním a záměnami písmen apod. Pro neporozumění čtenému textu se obtíže mohou projevit všude tam, kde je ke sdělení informací třeba psaný text. Aktuální intelektový výkon v pásmu výrazného podprůměru.
Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): - Rozvíjení percepčních oblastí- Zlepšení techniky čtení a čtení s porozuměním- Fixace základního učiva
Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Český jazyk, anglický jazyk, matematika, vlastivěda, přírodověda
Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření)
Metody výuky (pedagogické postupy) - Maximálně používat multisenzoriální výukové metody a pomůcky.- Pravidelně opakovat již probrané učivo.- Poskytovat dopomoc prvního kroku.- Ponechat dostatek času na vypracování a kontrolu úkolů.- Postupně ověřovat pochopení zadání, užívat kratší varianty výkladu a jednostupňové pokyny.- Nové učivo rozdělit na menší úseky, respektovat pomalejší pracovní tempo.- Užívat především kladné motivace a povzbuzení.- Zbytečně nestresovat a nepřetěžovat.
Úpravy obsahu vzdělávání Bez úprav
Úprava očekávaných výstupů vzdělávání Bez úprav
Organizace výuky - Preferovat individuální práci s Julinkou- 2 hodiny týdně v rámci výuky českého jazyka bude Julince poskytována speciálně pedagogická péče školní speciální pedagožkou- Speciálně pedagogická péče bude zaměřena především na:- rozvoj audiomotorické koordinace,- rozvoj sluchové analýzy, syntézy a diferenciace, - rozvoj zrakové diferenciace,- rozvoj motorických funkcí a pravolevé orientace,- procvičování čtení s porozuměním,- procvičování aktuálně probíraného učiva.
Způsob zadávání a plnění úkolů - Jasné, srozumitelné, vždy se zpětnou kontrolou pochopení, porozumění úkolu, instrukci.
Způsob ověřování vědomostí a dovedností - Preferovat ústní formu ověřování znalostí a vědomostí.- Při písemném ověřováním znalostí a vědomostí respektovat pomalejší pracovní tempo a v případě potřeby poskytnout dopomoc prvního kroku.
Nahrávám...
Nahrávám...