dnes je 2.1.2025

Input:

Inkluze v naší škole

2.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2
Inkluze v naší škole

Mgr. Lenka Štefanová

1. Inkluzivní proces je nezpochybnitelně daný novelou zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 82/2015 Sb., a prováděcí vyhláškou č. 416/2017 Sb., kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění vyhlášky č. 270/2017 Sb.

2. Naše škola se profiluje jako inkluzivní škola, ostatně jako všechny spádové školy. Nelze se srovnávat se školami ve městech, kde často mezi jednotlivými školami panuje konkurenční atmosféra.

3. Při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen "SVP") mají pedagogové naší školy, na rozdíl od některých jiných škol, nadstandardní podmínky, a to:

  1. ředitel školy jako implementátor inkluze (absolvované vzdělávání, znalosti aktuálních trendů, legislativy, aktivní lektorování),
  2. koordinátor inkluze a koordinátor školního inkluzivního týmu, taktéž s ročním odborným vzděláváním pod záštitou UJEP v Ústí nad Labem, UK
Nahrávám...
Nahrávám...