dnes je 31.3.2025

Input:

Individuální výchovný program

3.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

10
Individuální výchovný program

Mgr. Lenka Štefanová

Se žáky, kteří mají nejen vzdělávací, ale také výchovné obtíže, nebo se žáky, u kterých se domníváme, že jsou ohroženi školním neúspěchem či záškoláctvím (u nichž aplikujeme preventivní opatření), pracujeme podle metodiky tzv. individuálního výchovného programu. Jde o to, že se sejdeme v tripartitním složení (zástupci školy, žák a zákonní zástupci) Nejprve společně definujeme problém a pak se domluvíme na úkolech pro všechny tři zúčastněné strany, o kterých se domníváme, že by mohly vést ke zlepšení žákových problémů. Důležité je, že úkoly dostane nejen dotyčný žák, ale všechny tři zúčastněné strany. Společně se pak sejdeme za určenou dobu (poprvé zpravidla za 14 dní od první schůzky, později se interval mezi schůzkami prodlužuje, až se v ideálním případě schůzky zruší, protože žák žádné výchovné problémy již nemá). Tato metodika samozřejmě není všespásná, ale díky ní se nám podařilo vyřešit problémy mnoha našich žáků. Mimo jiné například i složitou rodinnou situaci jednoho žáka, který svým nevhodným chováním pouze takzvaně volal o pomoc.

Ukázka zápisu z první schůzky týkající se žáka s problematickým chováním

Škola:


INDIVIDUÁLNÍ VÝCHOVNÝ PROGRAM

Jméno žáka: Pavel J. Nar.: ........................

Třída: 5. C Datum: .....................

Rizikové chování žákyně/žáka svou závažností narušuje proces vzdělávání dané žákyně/daného žáka, případně dalších žáků.

Vymezení problému: Pavel má potíže s domácí přípravou na výuku a se svým nevhodným chováním. Je často nepozorný, roztěkaný, při vyučování ruší ostatní.Pavlovi byla v prvním čtvrtletí letošního školního roku udělena důtka třídního učitele za nepřipravenost na výuku, občasné nevhodné chování a také za porušování školního řádu.

Za účelem odstranění výše popsaného rizikového chování se jednotlivé strany domluvily na

Nahrávám...
Nahrávám...