dnes je 26.12.2024

Input:

Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Šimon S.)

13.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

20
Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Šimon S.)

Mgr. Lenka Štefanová

Individuální vzdělávací plán

Jméno a příjmení žáka Šimon S.
Datum narození
Bydliště
Škola
Ročník pátý Školní rok 2018/2019
ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP
Kontaktní pracovník ŠPZ
Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka
Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne:
Zdůvodnění
Školní výkony jsou ovlivněny specifickou vývojovou poruchou učení (dyslexie, dysortografie) promítající se do čtení a písemného projevu, dále se u Šimona projevují grafomotorické obtíže a obtíže s koncentrací pozornosti
Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): - Zlepšení úrovně čtenářských dovedností –techniky čtení a čtení s porozuměním- Zlepšení úrovně písemného projevu -Zmírnění specifické chybovosti- Zrychlení pracovního tempa- Zlepšení mluvní pohotovosti- Zlepšení samostatnosti
Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Český jazyk, anglický jazyk, zohlednění v naukových předmětech
Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření)
Metody výuky (pedagogické postupy) - Tolerovat specifickou chybovost v písemném projevu ve všech předmětech.- Zohledňovat kvalitu a tempo čtení, kvalitu písma a tempo psaní, umožnit použití tiskacího písma v naukových předmětech a matematice.- Nenutit k hlasitému čtení před třídou.- Ve všech předmětech ponechat dostatečný čas na vypracování a kontrolu písemných úkolů.- Vést k pečlivé zpětné kontrole.
Úpravy obsahu vzdělávání Bez úprav
Úprava očekávaných výstupů vzdělávání Bez úprav
Organizace výuky - Péče školní speciální pedagožky minimálně 1 hodina týdně se zaměřením na rozvoj zrakové diferenciace, sluchové analýzy, akustického značení slov, dále procvičování techniky čtení a čtení s porozuměním.
Způsob zadávání a plnění úkolů - Jasné, stručné zadání se zpětnou kontrolou pochopení zadání nebo instrukce.- Dle potřeby poskytnout dopomoc prvního kroku.
Způsob ověřování vědomostí a dovedností - Znalosti ověřovat nejen písemně, ale také ústně, v  případě potřeby dozkoušet ústně.
Hodnocení žáka - Klasifikačními stupni s přihlédnutím k Šimonovým obtížím.- Často chválit a povzbuzovat i za snahu a dílčí úspěchy.
Nahrávám...
Nahrávám...