dnes je 26.12.2024

Input:

Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Natálie M.)

11.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

18
Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Natálie M.)

Mgr. Lenka Štefanová

Individuální vzdělávací plán

Jméno a příjmení žáka Natálie M.
Datum narození
Bydliště
Škola
Ročník pátý Školní rok 2018/2019
ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP
Kontaktní pracovník ŠPZ
Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka LogopedieDětská psychologie a psychiatrieOSPOD
Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne:
Zdůvodnění
Narušená komunikační schopnost a s tím související těžká dysortografie, dyslexie. Rezervy v kvalitě intenzitě stimulace v rodině, logopedická péče byla doporučena v roce 2012, ale realizována až v roce 2015, vysoká nemocnoast s absencemi ve vyučování.
Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): - Zlepšení úrovně čtenářských dovedností – techniky čtení a čtení s porozuměním- Rozvoj schopnosti práce s textem- Rozvoj schopnosti týmové spolupráce- Zlepšení úrovně písemného projevu- Zmírnění specifické chybovosti- Zlepšení schopnosti správně aplikovat gramatická pravidla- Zlepšení mluvní pohotovosti- Zlepšení samostatnosti
Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Český jazyk, anglický jazyk, zohlednění v naukových předmětech
Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření)
Metody výuky (pedagogické postupy) - Vysvětlovat méně frekventované a neznámé pojmy.- Přesvědčovat se, zda Natálka rozumí instrukcím.- Dovysvětlovat, motivovat, povzbuzovat.- Na zpracování textu čtením poskytnout delší čas či zadat zkrácený text.- Tolerance pomalejšího tempa psaní.- Tolerance zhoršené úrovně grafických prací.
Úpravy obsahu vzdělávání Bez úprav
Úprava očekávaných výstupů vzdělávání Bez úprav
Organizace výuky - Péče školní speciální pedagožky 2 hodiny týdně (jedna hodina v rámci výuky, jedna hodina nad rámec vyučování) se zaměřením na rozvoj zrakové diferenciace, sluchové analýzy, akustického značení slov, dále procvičování techniky čtení a čtení s porozuměním, upevňování a správná aplikace gramatických pravidel.
Způsob zadávání a plnění úkolů - Jasné, stručné zadání se zpětnou kontrolou pochopení zadání nebo instrukce.- Dle potřeby poskytnout dopomoc prvního kroku.
Způsob ověřování vědomostí a dovedností - Preference ústních forem ověřování vědomostí.
Hodnocení žáka - Číselná klasifikace se zohledněním.- Tolerantní přístup ke specifické chybovosti.- Často chválit a povzbuzovat i za snahu a dílčí úspěchy.
Nahrávám...
Nahrávám...