dnes je 26.12.2024

Input:

Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Mahu M.)

9.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

16
Příklad individuálního vzdělávacího plánu (Mahu M.)

Mgr. Lenka Štefanová

Individuální vzdělávací plán

Jméno a příjmení žáka Mahu M.
Datum narození
Bydliště
Škola
Ročník šestý Školní rok 2018/2019
ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP
Kontaktní pracovník ŠPZ
Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka
Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne:
Zdůvodnění
- Odlišný mateřský jazyk- Potíže s formálním vyjadřováním myšlenek, nižší aktivní a pasivní zásoba v českém jazyce- Zraková vada- Výrazné percepční obtíže, sekundární projevy specifické poruchy učení- dysortografie a dyslexie na podkladě percepčních obtíží- Pomalé pracovní tempo- Rychlá unavitelnost- Aktuální intelektový výkon celkově v pásmu širší normy- Zvýšená tenze a úzkost v prožívání
Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): Posílení jistoty a sebedůvěry, větší samostatnost, zrychlení pracovního tempa, rozšíření slovní zásoby, zlepšení čtení s porozuměním
Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Český jazyk, anglický jazyk, matematika, zohlednění v naukových předmětech
Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření)
Metody výuky (pedagogické postupy) - Uplatňovat metodické a didaktické postupy u dětí se SPU.- Čtení klasifikovat motivačně, na zpracování textu ponechat delší čas nebo zadat zkrácený text, taktně se přesvědčit o porozumění písemné instrukci, tolerovat pomalejší tempo psaní a zhoršenou úroveň grafických prací, preferovat ústní formu zkoušení, tolerantně přistupovat ke specifické chybovosti v písemných projevech, o znalostech pravidel pravopisu se přesvědčit ústním zdůvodněním pravopisných jevů, umožnit používání tabulek s pravidly pravopisu, v matematice dopomoc s porozuměním slovních úloh, pomoc se zápisem, výběr podstatných informací, pracovat s přehledy učiva, dopomoc výběrem vhodného slova v angličtině, v cizím jazyce – důraz na konverzační formu osvojení učiva. - Motivační komunikace, ocenění snahy.- Využívat očního kontaktu, upozorňujícího doteku.- Úkoly a práci rozdělovat do menších kroků, nezahlcovat pracovními listy s mnoha úkoly.- Podle potřeby opakovat instrukce či zvolit jiné formulace.
Úpravy obsahu vzdělávání Bez úprav
Úprava očekávaných výstupů vzdělávání Bez úpravy
Organizace výuky - Poskytování speciálně pedagogické péče minimálně jednu hodinu týdně v rámci výuky českého jazyka se zaměřením na procvičování oslabených percepčních oblastí.- Pedagogická intervence minimálně jedna hodina týdně.
Způsob zadávání a plnění úkolů - Jasné srozumitelné zadání, pokynů a instrukcí, vždy se zpětnou vazbou porozumění zadání.
Způsob ověřování vědomostí a dovedností - Preferování ústního zkoušení a testové formy práce s možností výběru, respektování individuálního tempa, využívání názorných pomůcek.
Hodnocení žáka - Číselná klasifikace se zohledněním.- Oceňování snahy.- Motivační hodnocení.- Průběžné hodnocení školních výkonů a klasifikace s motivačním charakterem.
Pomůcky a učební materiály - Kopírované materiály, pracovní listy a sešity, názorné pomůcky.- Výukové materiály v souladu s požadovanými výstupy RVP ZV.
Nahrávám...
Nahrávám...