dnes je 26.12.2024

Input:

Plán pedagogické podpory (PLPP)

15.2.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

23
Plán pedagogické podpory (PLPP)

Mgr. Lenka Štefanová

Pokud přijde do naší školy žák, který má nějaké speciální vzdělávací obtíže, jenž vyžadují podpůrná opatření, vytvoříme mu tzv. Plán pedagogické podpory (PLPP), podle kterého se žákem při jeho vzdělávání pracujeme. Stejně tak vypracujeme PLPP i pro stávající žáky naší školy, u kterých se v průběhu školního roku projeví obtíže vyžadující podpůrná opatření.

Ukázka plánu pedagogické podpory, který jsme vypracovali na začátku loňského školního roku pro vietnamskou žákyni, která se k nám přistěhovala a neuměla jiný jazyk než vietnamštinu.

Plán pedagogické podpory

Jméno a příjmení dítěte, žáka nebo studenta (dále jen "žáka") N.N.T.
Škola
Ročník
Důvod k přistoupení sestavení PLPP Žák s odlišným mateřským jazykem
Datum vyhotovení 19. září 2017
Vyhodnocení PLPP plánováno ke dni 3 měsíce od data vyhodnocení
I. Charakteristika žáka a jeho/její obtíží(silné, slabé stránky, popis obtíží, pedagogická, případně speciálně-pedagogická diagnostika s cílem stanovení úprav ve vzdělávání, aktuální zdravotní stav, další okolnosti ovlivňující nastavení podpory)
Hanka nastoupila do naší školy dne 4. 9. 2017 absolutně bez znalosti češtiny. Pochází z Vietnamu, její mateřštinou je vietnamština. Čte i píše latinkou, rychle se učí, je pilná a zvídavá. Bohužel ale vůbec nezná význam českých slov. Dorozumívá se velmi obtížně. Nezná jiný jazyk, velmi jí pomáhá vietnamská spolužačka Lucka.
II: Stanovení cílů PLPP
Postupný rozvoj jazykových struktur a aktivní i pasivní slovní zásoby ve vyučovacích předmětech a naukách (přírodopis, zeměpis, dějepis), aby se mohla postupně zapojit do výuky na stejných tématech jako třída. Zapojit žákyni do kolektivu, dále rozvíjet na komunikační úrovni, aby se dokázala domluvit a komunikovat s učiteli i spolužáky.
III. Podpůrná opatření ve škole
a) Metody výuky
Upravit nároky na zapojení do školní práce – výuka by měla být přizpůsobena aktuální jazykové úrovni – např. redukce učiva, zadávání menších celků, využití vizualizace a názornosti – tabulky, grafy, kontrola průběhu činnosti a porozumění zadání, dostatek času na práci. Při skupinové a samostatné práci ostatních žáků individuální práce s žákyní.
b) Organizace výuky
Nahrávám...
Nahrávám...